maanantai 10. marraskuuta 2008

Pinon pohjalle esittelynpoikanen :)

Eräänä päivänä heräsin huomaamaan, miten VALTAVAN määrän kokemusta omaankaan :D

Olen ollut kahdeksan kertaa raskaana: kaksi keskenmenoa, viisi villiä vekaraa (oikeasti aika rauhallista; tuo vain rimmasi niin kivasti) ja yksi masuvauva (laskettu aika 27.2.2009). Olen synnyttänyt neljä kertaa alakautta ja kerran sektiolla. Keskenmenneiden raskauksien vuoksi olen kokenut ikävän, kaipuun, kaavinnan sekä lääkkeellisen tyhjennyksen.

Olen imettänyt kymmenisen vuotta, vaihtanut muutaman :D vaipan sekä kertakäyttö- että kestoformaatissa. Uhmakausia on tullut ja mennyt, niin äidillä kuin lapsillakin :)

Kotiäitinä olen ollut pian kolmetoista vuotta; osittain sen vuoksi että minä ja mieheni olemme tehneet asiat Aivan Väärässä Järjestyksessä (nuorina naimisiin, nuorena lapsia, "hei me vaihdetaan alaa" ja "hei me muutetaan"), mutta lähinnä siksi, että itse olin lapsena aivan liikaa päivähoidossa enkä halunnut samaa omille lapsilleni.

Kotiäitiurani aikana olen asunut erilaisissa paikoissa; varmaan eniten ajatuksiini on vaikuttanut kohtalaisen yhteisöllinen äitiys pikkukaupungissa, sekä hyvin eristäytynyt äitiys pienellä majakkasaarella Turun saariston uloimmassa kolkassa ( siis suomeksi - eikun ruotsiksi - Utössä).

Lapsemme ovat asuneet saaristossa 4,5 vuotta, eli huomattavan osan elämästään. Siksi koen edelleen olevani saariston lasten mama (mistä blogin nimi), ja omakin ikävä saareen on edelleen kova, vaikka olemme nyt totutelleet elämään mantereella jo reilun vuoden verran.

Ei kommentteja: